klubben på vragdyk

Om klubben

Uanset om du er til den ene eller anden form for dykning eller UV-jagt har du mulighed for at dyrke din interesse i Kon-Tiki.

Klubben har haft 40 års jubilæum i 2013 og har således opbygget nogle gode rammer for dykning. Vi har alt det udstyr der kræves for at planlægge og udføre dykning effektivt og sikkert.

Som medlem sparer du penge
Du kan faktisk spare en del penge ved at have et medlemsskab. Hvis du er aktiv dykker og ofte bruger luft, kan du alene på denne post spare det du betaler i kontingent. Hvis du skal gennemgå et uddannelsesforløb sparer du mange hundrede kroner hvis du benytter dig af den uddannelsesaftale klubben har. Du får medlemsskab af Dansk Sportsdykkerforbund og modtager “Sportsdykkeren” som er et magasin for os dykkere. Du får en search and rescue forsikring så du er forsikret under dykning her og i udlandet. Du har adgang til klublokalet og svømmehallen hver søndag udenfor ferieperioderne.

Gratis luft
Som aktivt medlem i Kon-Tiki kan du forsyne dig med luft til dine 200 eller 300 BAR dykkerflasker ganske gratis. Du kan ligeledes fylde NITROX op til 40% på dine flasker også som en del af medlemsskabet. Blandinger over 40% afregnes efter gældende takst.

“ALUEN”
Klubbens speedbåd kaldes ALUEN. Den er specialbygget til os og er indrettet med flaskereoler, navigationsudstyr, genoplivningsudstyr og plads til div. grej. Båden skyder 25-30 knob alt efter lasten og kan således bringe os hurtigt frem til de fleste positioner. Klubbens medlemmer deles om benzinudgiften der afregnes efter turen. Klubben ejer også en Volvo der er matchet til båden, så den kan køres på alm. kørekort.

Uddannelse
Kon-Tiki har indgået en aftale med ScubaGear der betyder at du kan starte når du har tid og lyst på hele deres uddannelsesprogram. Hvis flere ønsker et bestemt kursus kan det afholdes samlet og vi kan derfor opnå rabat.

Her er vi
Klubben har til huse på den hyggelige Hermosagård i Brøndbyvester Landsby, Bygaden 82, 2605 Brøndby. Vi har klubaften onsdag. I klubben har vi alle de faciliteter der skal til for at få en dykkerklub til at fungere:

• Kompressoranlæg til luftpåfyldning (inkl. Nitrox og stor luftbank fra 2012),
  • Gummi- og aluminiumsbåd,
  • Værksted og plads til opbevaring af klubmateriel
  • Lokaler til møder og undervisning. Herudover har vi adgang til træning i svømmehallen halvanden time hver søndag i skolesæsonen.

Film fra en af vores bådture